Translate

2011. szeptember 16., péntek

Ilyen volt, ... ilyen lett ... (avagy Hulladék-bőr blues)

Hulladék… milyen rosszul hangzik ez a szó! Pedig mekkora kincs lehet. A kis művházban, ahol dolgozom, nyáron kézműves táborokat szervezünk. Sok helyről szerzünk be „hulladékot” alapanyag gyanánt. Könyvkötőtől, nyomdából, cipésztől, varrónőtől… mind-mind felhasználható „lom”, amit ők kidobnának. Mindent meg kell becsülni, gyerekkorom óta tudom ezt. Így hát borzasztó lelkes lettem, mikor a minap üzenetet kaptam, hogy egy szatyornyi bőrdarabkát kaphatok, ha elmegyek érte. Nanáhogyjóhogy! …

A hulladék bőr olyan, hogy vakon nem nagyon tudod megtervezni azt, amit készíteni szeretnél belőle. Alig vártam, hogy elcsendesedjen este a Népem. Kiborítottam, válogattam a színeket és elkezdtek körvonalazódni az apróságok. Máris látni kezdtem, miből mi lehet. Persze bőrt varrni kézzel nem egy leányálom, de kihívás, és az eredmény tetszetős.

Nézzétek csak. Ilyen volt:

Ilyen lett:




 Emlékeztek a Hétszínvirág című mesére? :) Ez a hétszínvirág még képlékeny. Barna hajban nagyon jól mutat, hajráfon lenne a helye, de tudok rátenni kitűzőalapot, vagy medálnak is el tudom készíteni. Szeretné valaki?

1 megjegyzés:

  1. A régi, jó minőségű bőrtáskák, bőrkabátok ép részeinek hasznosításán,akár textillel kombinálva is, lehet gondolkodni. Szemüvegtok, mobiltok és minden egyéb hasznos tárgy,amit könnyen el lehet készíteni. Öröm a jó minőségű alapanyagok újrahasznosítása !

    VálaszTörlés