Translate

2011. október 1., szombat

Fekete-fehér

Billentyűről billentyűre - fekete, fehér -
tétovázzunk, míg a hajnal fehér színben ideér.
Míg a hajnal feketéből fehéret csinál,
játssz nekem csak, senki másnak rossz, elhangolt zongorán!
(Dés László)

Lehet, konzervatív vagyok, de a fekete-fehér nekem a klasszikus ünnepélyes szín. A mai napig fekete-fehérbe öltözöm, ha valahol meg kell jelennem, úgy igazán kiöltözve. Fekete nadrág, fehér blúz. (És sokszor kell megjelennem úgy igazán kiöltözve.)

7 évig zongoráztam. Fekete-fehér. (A kotta is, a klaviatúra is.)

Szeretek sakkozni. Fekete-fehér. (mellette sósmogyoró és vörösbor, bár ez nem fekete-fehér)

Gyerekkoromban sokat dominóztam. Fekete-fehér. (mellette málnaszörp és nosztalgia, de csak a nosztalgia az, ami fekete-fehér)

Jin-jang. Lehet benne valami. Fekete-fehér.

Zebra. Így vagy úgy, de fekete-fehér.

Újság. (egy klasszikus printlap) Fekete-fehér.

A kutyák elsősorban fekete-fehérben látnak (bár a szürke árnyalatait érzékelik).

A Párom fotós. Fontos számára a „fekete-fehérben látás“ az exponálás pillanatában.

Színes tévétek van? Nem, csak fekete-fehér. … A Goethe - féle színtan szerint a fehér és fekete, azaz világos és sötét, nem számítható a színek közé. 

A fekete és a fehér színtani értelemben szürkének minősül, a szürkeskála két végpontját reprezentálják.

.......................................

Akkor most itt ezek sem színesek. Csak itt-ott. Egyébként fekete-fehérek. (És övdíszek.)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése