Translate

2011. október 23., vasárnap

Bonsaiból mamutfenyő

Mit lehet vinni gratuláló ajándékként olyannak, aki városi kitüntetést kap, ráadásul az édesapád?! Bátyámmal brainstormingot tartottunk. Az ilyen mindig röhögésbe fullad, és nem jutunk semmire. Végül megszületett a megoldás…

Ismeritek az érzést? Amikor hosszú évek után visszatérsz valahová, és a gyerekként hatalmas tér most olyan aprónak tűnik... 20 éve nem lakom már ott. Már nem is vágyom vissza, de jól esik néha sétálni egyet a városban, ((és elszörnyedek, hogy az elsivárosodás mindenhova beférkőzik, nevezetesen gyerekorom meghatározó helyszíne, A Mozi helyén most játékterem és kínai bolt van. Művelődjetek feleim…)) Ennek ellenére azért tényleg melengető egy-egy ilyen látogatás, főleg, amikor őszinte arcok ugranak a nyakamba, őszinte a mosoly, az öröm, és őszinte a hogy vagy? is. A Városházát (akkor még Tanácsháza volt :D ), mint épületet jól ismertem, barátném Ésanyája ott dolgozott. Mindig olyan jellegzetes, hűvös csend volt odabent. Most ugyanezt éreztem. De milyen kicsi lett a lépcső… és az egykor hatalmas, fényes díszterem is… pedig minden ugyanolyan… még a nehéz bőr székek is ugyanazok, mint rég…

Apu 73 éves. 28 évesen lett iskolaigazgató, és igazgatóként ment nyugdíjba. Azóta is aktív. És most jött el a pillanat, hogy város elismerje azt, amit a településért dolgozott.  Igazából – minthogy még sosem kaptam ilyesmit,  - ott, az ünnepségen értettem meg, miért volt neki fontos, hogy ott legyünk mindannyian, gyerekek és unokák. Sőt. Még el is bőgtem magam, mert komolyan büszke voltam(vagyok).

 Megköszönte. :D

Ajándékba egy bonsai-t vittünk. Jelképesen: hogy legyen ilyen aktív és egészséges, míg ebből az apró fából mamutfenyő nem lesz…   

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése